top of page

בלוג שומרי הסב

  • talshinets

אמצעי זהירות בכספומט

מבוגרים רבים מעדיפים למשוך כספים בדרך הישנה והמקובלת - הגעה לכספומט ומשיכה של הכסף. בהרצאות שלי אני מרבה לדבר על אמצעי הזהירות שיש לנקוט בכל הנוגע לכספים שלנו. כשאני שואלת את קהל שומעי מי משתמש ב-BIT או ב-PAYBOX או PAYPAL מעטות הן הידיים המורמות.

אז לכל אלו שמוציאים את כספם בדרך המסורתית - המידע הזה מיועד עבורכם.

עוקץ הכספומטים עושה קאמבק.

כספומטים, בעיקר כאלו המצויים בחוץ לכתלי הבנק, הם מלכודת דבש עבור עבריינים שמחפשים לעשות כסף (והרבה) קל.

קיימות טכניקות שונות לגניבת מידע אודות כרטיס האשראי כשהרעיון הוא פשוט - פרטי כרטיס אשראי וקוד אישי. סורק כרטיסים שממוקם מעל לפתחי האשראי מעתיק את פרטי האשראי ומאפשר גניבת כסף מהחשבון ובנוסף אליו מותקנת מצלמה בצד הכספומט המצלמת את הקוד האישי של הלקוח.

כפי שניתן לראות בכתבה הבאה:


כיצד ניתן להתגונן?

  1. כדאי להסתיר עם היד השנייה את פעולת הקלדת הקוד הסודי (אמצעי טוב גם כנגד גנבים שעומדים מאחוריכם וזוממים לראות מעבר לכתף את הקוד האישי שהקשתם).

  2. ההמלצה שלי היא להכנס לתוך הבנקים ולהוציא כסף מהכספומטים שממוקמים בפנים. המקום מצולם 24/7, מה שמקטין את הסיכוי לגניבות.

  3. לפני שמכניסים את כרטיס האשראי מומלץ לוודא שאין התקן נוסף על פתח כניסת הכרטיס. ניתן לנסות ולנענע את החלק שאליו מכניסים את כרטיס האשראי על מנת להבטיח שאין התקן נוסף על קורא הכרטיסים.

  4. רצוי לשדרג את כרטיס האשראי לכרטיס אשראי חכם הכולל שבב אלקטרוני (צ'יפ) - כרטיסים מהסוג הזה לא ניתן לשכפל.

  5. המלצה נוספת שקשורה למשיכת כספים בכספומט - מומלץ להוציא כסף בכספומטים הבנקאיים, העמלה נמוכה בהפרש ניכר ואינה כוללת מע"מ ועלות אשראי על המזומנים. לעומת הכספומטים החוץ בנקאיים בהם הסכום למשיכה מוגבל והעמלה גבוהה מאוד וכוללת מע"מ ועלויות נוספות.


27 צפיות
bottom of page