top of page

בלוג שומרי הסב

  • talshinets

איך אפשר לשלם פחות על ביטוח הרכב?

7 טיפים מעשיים שיסייעו לכם להפחית את התשלום על ביטוח הרכב – גם אם תרכשו ביטוח רכב מקיף


ביטוח רכב הוא חבילה המוצעת בשני חלקים: ביטוח חובה וביטוח משלים - צד ג' או ביטוח מקיף. המדינה מחייבת את הנהגים ברכישת ביטוח חובה, פוליסה שבלעדיה אי אפשר לעלות על הכבישים. ביטוח החובה נועד לספק מענה כספי לנזקים שנגרמו במקרה של פגיעות גוף למעורבים בתאונה באשמת הרכב המבוטח, כולל הולכי רגל ועוברי אורח. ביטוח החובה נועד להבטיח שלא יישארו נפגעים ללא כיסוי ו/או פיצוי, וגם שההוצאות הגבוהות הללו לא ייפלו בסופו של דבר לפתחה של המדינה.

ביטוח צד ג' נועד לכסות על נזקי רכוש שנגרמו לגורמים אחרים בתאונה, כלומר: לא לרכב המבוטח עצמו ולא לרכוש הנוסעים בו. לעומת זאת, ביטוח מקיף לרכב, שנחשב גם לביטוח היקר מבין השלושה, מבטיח רשת כיסויים מקיפה, הכוללת פיצוי על נזקי רכוש לכל המעורבים בתאונה, כמו גם פיצוי במקרים של פריצה וגניבה של הרכב. במקרה של נזק טוטאל-לוס (מעל 60%) לרכב, הביטוח המקיף ישלם למבוטחים את ערך הרכב לפי מחיר מחירון.

האם אפשר לשלם פחות על ביטוח הרכב? בוודאי שכן.

אחת הדרכים לעשות זאת היא להסתפק בביטוח צד ג', שמחירו זול בהרבה מביטוח מקיף. עם זאת, אם יש לכם רכב יחסית חדש, שעלה לכם יותר מ-100 אלף שקל, כדאי לכם להצטייד בביטוח מקיף ולא לקחת סיכון עם ביטוח שלא מבטח אותו. פעם אי אפשר לדעת מה יקרה בכביש או אפילו בחניה. אלפי מכוניות נגנבות מדי שנה בישראל, ובלי ביטוח מקיף אתם חשופים לחלוטין לתרחיש הזה.


אז מה לעשות על מנת להוזיל את התשלום על ביטוח הרכב?

1. השוו מחירים בין החברות השונות

שוק ביטוחי הרכב בישראל צפוף ותחרותי, ואתם מוזמנים כמובן לנצל זאת לטובתכם תוך הסתייעות במגוון כלי ההשוואה המצוינים שקיימים כיום ברשת. אל תחתמו על שום מסמך עד שתלמדו מהם הסטנדרטים בשוק ומה מציעים המתחרים - לא רק בסוגיית המחיר. פוליסת ביטוח היא חבילה של תנאים, התחייבויות ותג מחיר. אל תתפשרו.

2. נצלו את העבר הביטוחי שלכם

אם אתם נהגים זהירים ולא צעירים, ללא תביעות ביטוח (או לפחות לא בשלוש השנים האחרונות) וללא תאונות ועבירות תנועה חמורות - אתם "סחורה חמה" מבחינת גופי הביטוח. מבחינתם, קיימת סבירות גבוהה שנהגים כמוכם יצליחו לשמור על סטטיסטיקה נקייה מתביעות גם בעתיד. מבחינתן של חברות הביטוח זה שווה כסף, כולל הנחות במחיר הפוליסה.

3. נהלו סיכונים דרך גובה ההשתתפות העצמית

השתתפות עצמית היא הסכום שתשלמו מכיסכם, אם יתרחשו אירועי ביטוח המפורטים בפוליסה. רק לאחר שנשלם השתתפות עצמית, חברת הביטוח תיכנס לתמונה ותשלים את חלקה. גובה ההשתתפות העצמית מצוין בפוליסה, אולם נתון למיקוח מול חלק מחברות הביטוח שיהיו מוכנות להוזיל את מחיר פוליסת הביטוח בתמורה לייקור סעיפי ההשתתפות העצמית. אם תסכימו לכך תשלמו פחות במועד רכישת הפוליסה, אך תשלמו יותר אם אכן יתרחש אירוע ביטוח.

4. שלפו את קלף המכונית השנייה

רכב שני בבית מפחית מאוד את הסיכוי לתאונה או נזק מבחינת חברות הביטוח, על אחת כמה וכמה אם הוא רכב ליסינג מהעבודה, שבדרך כלל מרכז את רוב או אפילו כל הנסיעות המשפחתיות. יש לכם רכב שני? ודאו שחברת הביטוח יודעת את זה.

5. אל תחסכו במיגון הרכב

מערכות הגנה מתקדמות, המתריעות מפני תאונות בכביש ואף מסייעות אקטיבית במניעתן, הן גורם מפחית סיכון מבחינת חברות הביטוח. הסטטיסטיקה לא משקרת: מערכות הגנה שמתריעות על מעבר או גלישה מנתיב לנתיב ללא איתות או מאתרות "שטחים מתים" בשדה הראייה, מצליחות להפחית בעשרות אחוזים את מספר הנפגעים ואת חומרת הפגיעה בתאונות. הפחתת סיכון כזו אמורה לבוא לידי ביטוי גם בהוזלה במחיר הפוליסה.

6. בדקו זכאותכם להנחה

אם אתם נהגים מנוסים וזהירים או להבדיל סטודנטים, נכים או חברים בארגון עובדים גדול או מועדון לקוחות, ייתכן שמגיעה לכם הנחה ברכישת ביטוח רכב, בדרך כלל ברכישת ביטוח רכב צד ג' או ביטוח רכב מקיף. בדקו מה מצבכם בגזרה הזו.

7. שימו לב מי הנהג/ים הרשומים בפוליסה שלכם

זהות הנהג או הנהגים משפיעה באופן ישיר על מחיר הפוליסה בביטוח רכב. נהגים זהירים ומנוסים, עדיפים על פני נהגים אחרים - ובמיוחד על פני נהגים חדשים ו/או צעירים, שמגלמים סיכון מוגבר מבחינת חברות הביטוח. כמו כן, נשים נחשבות נהגות מועדפות מבחינת חברות הביטוח, מאחר שהן מעורבות על פי הנתונים הסטטיסטיים בפחות תאונות דרכים בהשוואה לגברים.

סוכנות יקב סוקרת עבור לקוחות שומרי הסב את המחיר והתנאים המיטביים עבורם בין חברות הביטוח השונות. ללקוחות שומרי הסב ניתנת הנחה נוספת בעת הרישום דרך האתר.

פשוט מאד לחצו על התפריט צד שמאל למעלה וסמנו את העמוד הראשי. בתחתית העמוד תוכלו למלא את הפרטים שלכם, ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.





43 צפיות
bottom of page